28. 12. 2019

Exkurze po Ruzyni s přistáním A380, Wendover YT a AquaPalace

Na FB na mě před Vánocema vyskakovaly reklamy s nabídkou exkurze po ruzyňském letišti, což mi přišlo jako vcelku dobrej nápad. Mašinky jsou v kurzu, tak proč ne letadýlka. Návštěvu jsme natajmovali na sobotu 28.12.2019 a Flughafen jsme nakonec spojili s bazénem, když už nás Hlavička vyvezla do metropole. 

Exkurze na Ruzyni zabere 2 hodiny a přijde na 450 CZK za dva lidi (JayKay zadax) + parkování 100 CZK. Posadili nás do autobusu a provezli kolem všech možnejch hangárů, viděli jsme zevnitř hasičárnu, ale to hlavní mělo teprva přijít - chytili jsme na přistání A380, což je zážiteček. Taky jsme viděli Dreamlinera, nějaký turbovrtule, airbusy a další éra. 

Těsně před návštěvou Ruzyně jsem objevil dobrej YT kanál: Wendover Productions, kde se letecká doprava často probírá - třeba jak je to s výdělky v jednotlivých třídách letadla - The Economics of Airline Class, proč létají letadla pomaleji než před 50 lety - Why Planes Don´t Fly Faster, jak fungují nízkonákladovky - How Budget Airlines Work and many others.

Po letišti jsme se přesunuli do AquaPalace v Čestlicích, slabejch 45 km (!). Od tety Radany jsme totiž dostali voucher, kterej končil o Silvestru (za 1.800 CZK pro tři bych sem fakt nešel). Atrakcí spousta - sauny, tobogany, brouzdaliště a animátoři, lidí spousty, ale JayKayovi stejně bylo nejlíp v brouzdališti. Jo a maj studenou vodu, z místních termálů jsem celkem zmlsanej.

Text a foto: Papouš

Začátek prohlídky letiště u modelu Terminálu 1 a 2. Průvodce Lukáš se v tématu solidně orientoval - otestoval jsem ho několika kontrolními dotazy a za mě bez výhrad.

Tenhle private jet měl údajně zamířeno do Uzbekistánu. Na téma soukromejch tryskáčů jsem viděl na YT Wendover Productions zajímavý video The Economics of Private Jets

Budova původního letiště z roku 1934. Dnes tudy procházejí státní návštěvy a třeba taky vojáci cestou z misí. Terminál 3 je pro private jety a 1 + 2 pro standardní civily.

V training centru trénujou piloti na trenažérech a letušky. Za mega a půl tu prej ze zájemce udělají dopravního pilota.

Tady sídlí letka vnitra. Hangáry postavili za WW2 Němci a byly prohlášeny za památku.

Tak tohle je asi drahý. Sedm Boeingů 737 MAX aerolinek Smartwings (majitel ČSA, by the way) je po nehodách těchto strojů z 10/2018 a 3/2019 (celkem 346 obětí) uzemněno na runwayi starého ruzyňského letiště do doby, než se problém s maxy vyřeší. Tady je popis problémů, které MAX má.

Ruzyňskej požárník Sam jezdí k autu po této skluzové tyči. Jak na to např. ZDE.

Ten žluťák s desítkou je prej nejmodernější. Máme ho i na magnetu.

A380 je dobrá stodola s křídly. Airbus do něj investoval 25 mld. USD, investice se ale patrně nevrátí a výroba skončí v roce 2021. Emirates mají A380 největší flotilu těchto obrů - objednáno 123 ks, dostali jich už 113 ks.

Boeing 787 Dreamliner je karbonová záležitost. Pěknej francouzskej dokument TADY.

A380 z boku.

Jeden Číňan.

Žádné komentáře:

Okomentovat