4. 8. 2008

Sasko nejsou jenom písky V. - Kriebethaler Wände

Location: Kriebstein, Německo

Kriebethaler Wände už vlastně nepatří do Krušnohoří, neboť se nachází asi 80 km hluboko ve vnitrozemí Saska, kousek za Chemnitzem, v údolí řeky Zschopau, přímo naproti hradu Kriebstein. Nicméně při našich průzkumných výpadech jsme se dostali až sem a za zmínku tahle oblast určitě stojí.

Květa Svinaříková v cestě Pfingstochse 5+, sektor Wasserwand, Kriebethaler Wände.
Na pravém břehu řeky Zschopau stojí několik masivů a jedna věž, vše opět důkladně zkultivované. Skála svým složením připomíná oharecký granulit (jemnozrná dvojslídná ortorula).
Hrad Kriebstein.
Lezení na Kriebethaler Wände je nápadně podobné našemu Perštejnu či Kotvině, až na tu hustotu cest a nýtů. Ačkoliv i zde platí zákaz práškování, místňáci si s tím hlavu nedělají.
Milan Svinčo Svinařík v cestě Kurze Verschneidung 6-, sektor Wasserwand, Kriebethaler Wände.
Zdejší skály jsou místy vysoké až 30 metrů a vede na ně cca 60 cest do stupně 9- UIAA, přičemž nejvíc jsou zastoupeny šestky. Perličkou je přístup ke skalám po miniferatě.
Milan Svinčo Svinařík v přístupové miniferatě ke Kriebethaler Wände.
Všem sporťákům návštěvu vřele doporučuji. Ale i kochači nepřijdou zkrátka, neboť hrad a řeka vytváří přímo pohádkovou kulisu. Detailní informace lze nalézt jedině v průvodci Sportklettergebiete in Sachsen - Westteil, autor: Frank R. Richter.
Květa Svinaříková v dvojhvězdičkové cestě Zschopauwand 5, sektor Zentralwand, Kriebethaler Wände.suvka
lá vsuvka

Kriebethaler Wände

Přístup: Kriebethaler Wände se hledají blbě, takže poradím. Z dálnice A4 Chemnitz - Drážďany sjedete na sjezdu č. 73 na Heinichen. Pokračujte se směrem na Rossau a zde pozor! Tato víska leží asi 1 km od dálnice a hned na jejím okraji odbočte z hlavní silnice doprava směrem do jejího centra. Projedete ji a pak ještě několik vesniček (Hockendorf, Ehrenberg) a po cca 10 km dorazíte do obce Kriebethal. Až budete sjíždět serpentiny do této obce, uvidíte po levé straně velkou papírnu. Po vjezdu do Kriebethalu zabočíte doleva k papírně, projedete kolem ní a pokračujete směrem k hradu Kriebstein až k mostu přes řeku Zschopau.. Zde se parkuje. Skály jsou hned za mostem, což uvidíte sami.
Silueta hradu Kriebstein.
Poznámka: Majitelé výše zmíněného průvodce si jistě všimnou, že se nedaleko Kriebethalu nachází další lezecké oblasti, jmenovitě Unteres Zschopautal a Muldetal bei Rochsburg. Pokud nejste ortodoxní kvakeři a vymetači pavučin, tak tam nejezděte.
Text: Milan Svinčo SvinaříkHoroklub Chomutov
Foto: Květa a Milan Svinaříkovi TOPlist
Pozn.: Článek původně vyšel na webu EuroClimbing, zde je znovu publikován s laskavým svolením autora.