17. 9. 2016

Podzimní Chrudimka aneb Jak jsme předjeli řeku

Location: Seč, Česko
S ředitelem JayKayem si zatím na vodu netroufáme - jednak trochu risk, druhak si to zatím neužije a tretjak na to nemáme tu správnou loď. V roce 2016 jsme toho moc nenavodačili - já si dal sólo jarní Ploučku a 2x jsme zaeskymovali na rybníce Chlumci a Miladě.

Abychom nezpakatěli, měl jsem svrbění podniknout něco v Železných horách - něco tam teče, máme to kousek z chalupy a pražská babička by mohla pohlídat mímo na její zahrádce. Potřebovali jsme rychlou akci na votočku, kde je garantovaná voda. Podzimní splutí Chrudimky v sobotu 17.9.2016 se jevilo jako ideální = 10 km, voda max. WW1 = 2 hoďky, od chalupy pade, cestou na skok do pivovaru ve Žlebských Chvalovicích pro petky s místní produkcí = i s cestou 4 až 5 hodin. To musí pustit!
Třetí zařijovou sobotu se ráno jevilo vše ideálně - JayKay v péči babičky se zásobama mlíka a příkrmů do Vánoc, vercajk sbalenej, jen snad Hlavička trochu nervös z opouštění mládence: "Pojedeme nonstop od začátku až do konce, abychom byli co nejdřív zpátky...Už se těšim, až to budu mít za sebou apod." V 9.00 vyrážka přes KH, Čáslav, Žleby a Ronov nad Doubravou až do Seče pod přehradu. V 10.00 tam, shodit lodě, vyložit vercajk, skok do auta, s autem skok do cíle v Mezisvětí, zpět v 11.00, akorát začínají pouštět vodu, mezičas parádní, v 11.15 na vodě, yep!

Voda zkraje špinavá až bahnitá, smrdí po septiku, pohyby v lodi po době nicnedělání trapné a lopotné. Ale krásně to teče, takže pohoda. Po 3 km přeplavame volej na vyrovnávací přehradě, přeneseme 5m jez, který borci skáčou a valíme dál. Žena vepředu maká jak šroub, já bych trochu zevloval a sežral pišingr, ale Hlavička velí vpřed. Furt to teče, ale časem to začíná drhnout jak na Ploučnici mezi Průrvou a Mimoní. Tohle je 9 cbm v korytě? Shit, předjeli jsme vlnu! Ale kde, když měla náskok a my nejeli určitě tak rychle, abychom ji přepádlovali? Začíná mně doklapávat, že se voda zpomalila na vyrovnávačce. Mazáci to vědí a nekvaltujou, stavěj se v bufíku v Bojanově, počkaj na vodu, nebo vyjíždějí pozdějš. Píčuju jak špaček a proklínám organizátory, že nehodili nějaký info do propozic.

Do toho je eště padlej strom přes řeku - kdyby bylo víc vody, dal by se v pohodě přeplout, při týhle šutrovačce je to pěknej vopruz. Nejde mi do hlavy, proč organizátoři strom pro masovou akcí neuřízli, ale ex post se dozvídám, že prej spadnul až po prohlídce řeky. Chrudimku došoupeme do Mezisvětí za 3 hodiny, spakujeme fidlátka a jedem do Žlebských Chvalovic pro pivo. Polohu má ta víska famózní - na úpatí Železných hor s mocným výhledem do kraje, pivo je tu bombový a navíc tu probíhala i slavnost Klobásshow s klobásama jak víno. Takže aspoň drobná náplast za fiasko na Chrudimce.
Text: Papouš
Foto: Hlavička & Papouš

Zde se platilo splavné 30 CZK.

Na start se jelo podél roury.

Naproti rouře rostla hadovka...

...a penízovka.

Sud na Chrudimce.

Selfie.

Vyrovnávačka.

Hlavička na hrázi vyrovnávačky.

Jez na vyrovnávačce. Borci ho i skáčou.

Hlavička sešoupává hráz vyrovnávačky.

Konec plavby v Mezisvětí.

Nelíbilo se, tipuju.

Pivovárek ve Žlebských Chvalovicích.

Ejlík, lágr a polotmavý. Všechno paráda.

Když k tomu přidáte buřt a kapelu, máte v hospodě narváno.