16. 1. 2024

Děčín nabízí luxusní kanálovou keš, vede potokem pod bývalou konzervárnou

Location: Děčín, Česko

Mystery cache o obtížnosti 2 + terénu 3 a v listingu "pokud se nechcete zašpinit nebo se bojíte stísněných prostorů, tmy, pavouků myší a jiné havěti … najděte si raději nějakou jinou kešku." Když jsem na Geocaching.com u viděl GC655BQ Pod Frutou kanálovou kešDěčíně - Křešicích nadskočil jsem zvědavostí. Kanálovka - to je typ keše, kde si při větších srážkách v lepším případě někdo zaplave, v horším se u toho utopí? Případně, když fabrice unikne H2SO4 do kanaldy, otráví se sirovodíkem? Samé otázky...

Kouknul jsem na fotky od předchozích lovců a viděl jsem, že kanál je na začátku trochu na přikrčence, v další části pochozí i pro dospělce, délka trasy max. 130 m, hodnocení vesměs OK. Na úterý 16.1.2024 žádné bleskové srážky nepředpovídali, všude ležel sníh, teplota kolem nuly. Kdo, když ne JayKay Keškus a já, kdy, když ne teď?


 


Chvilku pátrám, kudy se do štoly, která svádí Marjanínský potok pod bývalou Frutu, leze. Nakonec zjišťuju, že vlez je na druhé straně kolejí, než si myslíme. Úsek na přikrčence je dlouhý asi 30 m, JayKay to dává na pána, já s funěním. Pak se štola zvyšuje, po dně sice teče potok, ale je to OK i v nízkých botách, tu a tam nějakej přeskok. 

  

Akurát krabka furt nikde. Už mi teče do bot trochu víc, konec štoly směrem k Labi se blíží. Takže obracečka a cestou zpět keš objevujeme. Vtipná schovávačka. Při zápisu na sebe s JayKayem koukáme a jsme zlehka v bahenním stylu. Za první kanálovku ever si zasloužíme odměnu, takže Mekáč DC to jistí. Cestou domů ještě potkáváme žlebského vodáka Ranpu, kterej v DC zrovna s Tajwancem otvíral pomník Palachovi

Keška GC655BQ Pod Frutou je ve štole pod bývalou konzervárnou na kraji Děčína.

Štolou o délce 130 m protéká Marjanínský potok.

Za nízké vody je štola schůdná i v nízkých botách.

Najednou se na zdi štoly objeví vodoměr. Docela by mě zajímalo, jestli ho sem někdo chodí odečítat.

Ve střední části se dno štoly trochu rozpadá.

JayKay míří ke keši.

Z betonového stropu voda vyplavila krápníky.

Zaprasený, ale šťastný kačer.

Kešku jsme přešli a museli jsme se trochu vracet.

JayKay se zapisuje do logbooku, který je kvůli vlhkému prostředí ve dvou plastových krabičkách.

V horní části štoly je dno vyskládáno z perfektních placáků.

U horního vchodu se strop trochu snižuje. JayKay na pohodu, Sekretářka na přikrčence.

Text a foto: Papouš

Žádné komentáře:

Okomentovat