26. 12. 2017

Trojhora - milá vycházka za humny s čůriotem

Location: Trojhora, Česko
V databázi tripů Ausflux alias bucket listu P1BS se furt nějak nedostává lowcostovejch lokálních okočárkovanejch položek, čti vejletů v okolí Ústí nad Labem s čůriotem na pár hodin, max. na půl dne. Proto jsem uvítal nápad kumpánů z vánoční Čimy, a to vylézt na Trojhoru (451 mnm) u Třebušína na Litoměřicku. Vlítli jsme tam na Štěpána 2017.

Auto jsme nakonec nechali na žluté značce naproti čp. 89 v Třebušíně. Od stavení se seběhne k potoku, vyběhne na rozcestí Pod Trojhorou, kde se odděluje červená. Od potoka jsme tlačili kočár bahnem po hlavní cestě, ale dá se jít i paralelně po lesní pěšině, kde tolik humusu není.
Pak vede cesta piánko lesíkem až k odbočce na vrchol Trojhory. Jděte ještě kus lesem, a když se stezka nakolmí, čůriota nějak šikovně zaparkujte v lese, drapněte juniora do teplejch a vyškrábejte se na skalnatý vršek. Ten nějakej frustrát pokreslil obrázkama (naštěstí ne moc velkýma) a je z něj snad i něco vidět – my měli mlhu.
Po sestupu z vršku se dá vycházka pěkně protáhnout – pokračujte po žluté směrem na Všeradiště. Lesem až k silnici, po ní doprava pár metrů až na křižovatku s autobusovou zastávkou a odtud doprava po neznačené vrstevnicové cestě, která vás vrátí na rozcestí Pod Trojhorou.
Vejšlap na Trojhoru je pohoda až na finální výšvih. U Třebušína jsou ještě dva vršky na krátký výlet – Kalich (536) a Panna (594), které taky časem otestujeme.

Text: Papouš
Foto: Hlavička + Papouš
Hlavička a JayKay se chystají na násilný přechod Trojhorského potoka.
Bahnitá cesta od Trojhorského potoka na rozcestí Pod Trojhorou se dá obejít pěšinou vpravo v lese.
Vesničan neváhá, není vůl, ženu za pluh zapřahá.
Rozcestí Trojhora - odbočka. Čekají nás obtíže.
Vrcholovej útok je tu.
Vršek Trojhory je pěkně skalnatej. JayKaye tam dopravil šerpa Sekretářka, horolezec Hlavička šel sám.
Tvorba neznámého ichtyla na vršku.
Čůriot zůstal u stromu se značkou.
Trojhora od severu - povlovný přístup zleva, pak vrcholovej výšvih, povlovnej sestup doprava a po vrstevnici nad Trojhorským potokem zase doleva. Procházka má asi 4 km.