4. 8. 2019

Kolínská řepařská drážka - potěší každého!

Když máš zrovna období mašinek, je Kolínská řepařská drážka pravá volba. Její slogan KŘD - potěší každého! jsme si ukradli do titulku, protože vážně sedí. Po úzkokolejce se kdysi vozila cukrová řepa z polí na Kolínsku do cukrovaru v Kolíně. Jedenáctikilometrová drážka byla postavena v roce 1894 a v provozu byla do 60. let 20. století. S JayKayem jsme sem zamířili v neděli 4.8.2019.
Nadšenci začali v Kolíně - Sendražicích obnovovat drážku po roce 2000, první vlak vypravili v roce 2007 a do 4,5 km vzdálených Býchor vás vlak doveze za 20 minut. Tady můžete vysednout a třeba počkat na dětském hřišti na další vlak nebo se vrátit po 10min pauze zpátky do Sendražic
Z rodinného letního sídla to máme cca 15 km, takže pohodová akce na dopoledne se závěrečnou trampolinou u nádraží v Sendražicích. Těch mašinek bylo letos už tolik, že JayKay cestou do školky hučí: "Já nechci pani učitelku, já chci na mašinku!"
Text a foto: Papouš

Tímhle směrem pojedeme - ze sendražického nádraží Kolínské řepařské drážky do Býchor.

Muzejní mašinky, asi.

Náš vlak táhla dieselová mašinka, protože bylo vedro a parní lokomotiva nejezdila.

Parní lokotku tu mají taky. Její provoz je patrně dražší než nafťák, protože lupen na páru stojí 120 CZK a diesel jen kilo.

Cisterna pro paroprovoz.

Rozchod KŘD je jen 600 mm, proto může řezat takovýhle vlásenky.

Generální inspektor úzkorozchodných železničních cest JayKay s členem svého sekretariátu.

Inspektor jde zkontrolovat přepřahání mašinky.

Mašinka vezoucí řípu - logo Kolínské řepařské drážky.

Nějakej pohádkovej výjev. Svoje tipy můžete zanechat v komentáři pod článkem.

Konečná v Býchorech. Vlak tu setrvá asi 10 minut a pak jede zpět do Kolína - Sendražic.

Když je generálnímu inspektorovi 3,5 roku, proč by průvodčímu nemohlo bejt deset. Malá dráha, malý lidi.

Nádraží v Kolíně - Sendražicích.




Žádné komentáře:

Okomentovat