2. 8. 2019

MD GoEast, Day 3: Železniční muzeum Výtopna Jaroměř

Třetí den MultiDaye GoEast padnul na pátek 2.8.2019 a na železniční muzeum Výtopna Jaroměř - mašinky frčej a měli jsme to cestou k pražský babičce. Jaroměř (jedna rotunda) není takový monstrum jako železniční depozitář národního muzea v Chomutově (dvě rotundy), ale atmosféra je tu domácká a hlavně tu jsou různý hračky, pro JayKaye velká atrakce. 

Takže jsme jukli na mašinky - hlavně ten akumulátorovej Ringhoffer je fakt krasavec - ale bylo děsný vedro, tak jsme sjeli jsme na gábl do Pivovaru Beránek ve Stěžerech a na koupačku do písníku Biřička. Pak jsme se vydali k babi, kde jsme zkonzumovali ještě Kolínskou řepařskou drážku, Fajnpark v Chlumci n/C nebo zoo ve Štítě


Silniční podvalník Culemeyer (vpravo) sloužil k dopravě dvouosých železničních vagonů po silnici, především do průmyslových závodů, kam nevedly vlečkové koleje. V reálu to vypadalo takto.

T211.2009 je dieselová posunovací lokomotiva přezdívaná Prasátko aka Bobík.

Prodej lístků do muzea. Může bejt :-)

Lokomotivě T211.0066 (modrá, vpravo) se přezdívalo Prasátko nebo podle prudkých skoků při rozjíždění (když řadil někdo bez citu či zácviku) i Skokan.

Lokotraktor BN-60, v pozadí raritní dieselová lokomotiva V60, tzv. Faušedesátka.

Místní nadšenci připravují muzeum na výstavu modelů. Tu jsme nestihli, ale vypadala takhle.

JayKay obdivuje drezínu.

Stříkačka.

Praprainfosystém, vpravo místo pro podávání stížností.

Pohled do kotlíku.

Tohle dostaneš 5.12., panáčku.

Kanón.

Nějaká zarážka.

Akumulátorová lokomotiva Ringhoffer (s číslem 2) byla vyrobena jen ve dvou kusech v roce 1916. Jaroměřský exemplář byl v provozu až do roku 1991. Na jedno nabití ujel 20 km nebo vydržel 8 hodin posunovat vagony.

JayKay v jednom z železničních vagonů.

JayKay vyhledává stín před železničním muzeem v Jaroměři.

Triko s mašinkou, navíc s mašinkou Papoušek, to chceš.

Žádné komentáře:

Okomentovat