6. 10. 2019

Feldbahnmuseum v Herrenleite-Lohmen: zakončení sezony mašinek 2019

Location: Feldbahnmuseum Herrenleite, Německo
Mašinkovou sezonu 2019 jsme se s JayKayem rozhodli uzavřít v neděli 6.10.2019 ve Feldbahnmuseu v Herrenleite-Lohmen nedaleko Pirny. Ve starém pískovcovém lomu tu nadšenci provozují muzeum s vláčky o rozchodu 600 mm, ale k dispozici je i klasický rozchod 1435 mm. Stejně jako my uzavíralo sezonu i Feldbahnmuseum.

Muzeum má otevřeno každou sobotu od 14.00 do 18.00 od května do září a obvykle 4x ročně pořádá víkendovou akci, kdy je v provozu 10.00-18.00. Vstupné je 4 € pro dospělého a 1 € pro dítě. Místní sbírka obsahuje neuvěřitelných 115 lokomotiv a 469 vagonů. Výhodou je, že se můžete svézt na cca 300m dlouhé úzkokolejce nebo na dvou klasických drahách, a to dokonce ve dvou směrech.
Jízda na úzkokolejce je v ceně vstupného. Na klasickém rozchodu je jezdí na sever od muzea (nevyužili jsme) a pak na drezíně na jih od muzea za 3 €/hlava. Drezínou jsme se svezli a je to vzdušná vyjížďka - jede se asi 2 km dolů údolím, ve kterém je pískovcový lom s muzeem situován a ve kterém je mimochodem začátkem října pěkná kosa - na otevřené drezíně tuplem. Zpátky se jede stejnou cestou, při čemž můžete využít ruční pohon, nebo spalovací motor, který drezínu pohání.
Zajímavostí je, že úzkokolejky našly po válce využití i v rozbombardovaných Drážďanech, kde odvážely suť z města. To se dělo až do roku 1953, na několika místech až do roku 1958. 

Text a foto: Papouš

Vstup do Feldbahnmusea v Herrenleite-Lohmen.


U pokladny stojí elektrická oranžáda. Dráty tu ale pro ni nemají.

JayKay obdivuje důlní vláček.

Chtěl se jím i svézt, ale tenhle se nehýbal.

Elektrolokotka z roku 1923.

Mají tu i stroje na páru.

Drezína za 3 €/hlava s výstavním zvoncem (uprostřed).

Drezínfýra.

Jízda drezíny končí u tohoto roští.

Mašinky everywhere.

Koutek pro tvořivé děti.

Muzeum je ve starém pískovcovém lomu. V budově vlevo probíhala přednáška o místních úzkokolejkách.

Další mašinky.

JayKay na obhlídce.

Projížďka úzkokolejkou končí v zadní části lomu. Dohromady má tak 300 m tam a 300 m zpátky.

Vagóny čekající na rekonstrukci.

Žádné komentáře:

Okomentovat