Vlez do Verkehrsmusea je sice 18 € (pro rodinu), ale maj to fakt pěkný - expozice jsou rozdělené podle typu dopravy, je tu i prostor, kde si mládež může vyzkoušet různé fyzikální experimenty. No a když jsme byli v muzeu dopravy, bylo jasný, že musíme doplnit sbírku angličáků vo dva kousky. Dresden má tisíc tváří, furt je co vobjevovat.
Text a foto: Papouš
Aero Ae-45s Super Aero z roku 1953 je z Čech. |
Balon Plauen z Vogtlandského spolku pro vzduchoplavbu byl pokřtěn 5.7.1908, ve stejném roce se v něm letci Karl Hackstetter a Herbert Streiterer zúčastnili Gordon-Bennettova poháru, při kterém balony startují z jednoho místa a vyhrává ten, kdo doletí nejdál. Karl s Herbertem nakonec odletěli z Berlína až nad Severní moře, kde je vylovil anglický rybářský kutr. |
Nějakej cepelín. |
Baade 152 - tohle letadlo inženýrům z NDR moc neklaplo. |
Katapultovací sedačka z MiGu-15. |
Model haly pro vzducholodě se strojem LZ 17 Sachsen na letišti v drážďanské čtvrti Kaditz. |
A jedna moderna. |
Modelová železnice v posledním patře drážďanského muzea dopravy je jednou z největších svého druhu na světě v měřítku 1:45. |
Celkem je tu 225 lokomotiv a vagonů, 785 m kolejí a 5 nádraží. |
Železnice vznikla na tuty za časů DDR. |
Na stejném patře jako modelová železnice je velké dopravní hřiště pro odrážedla a v sousední místnosti i cyklotrenažér, kde potrénovala i Hlavička.
|
Skládací lodě alias Faltbooty byly a jsou v německy hovořících enklávách velmi oblíbené. Jeden skládací kajak s vahadlem i plachtou (!) ze 30. let provozuje legendární UL/telnický/TP dobrodruh Radek Tintěra. |
Řetězové parníky se pohybovaly pomocí těžkého řetězu položeného na dno Labe, který přecházel přes buben na palubě. Proti proudu utáhly až 10 naložených člunů. |
Trajekt Sassnitz vozil pasažéry včetně železničních vagonů mezi Sassnitzem na Rujáně a švédským Trelleborgem. Tak na 85 % jsem si jistej, že jsem s nim jel v roce 1980 s rodiči za tetičkou do Švédska. |
Detail zádě trajektu Sassnitz s vykukujícími vagonky. |
Loď pro plavbu saské šlechty po Labi. Asi.
|
Biria unplugged TM-Design Hellcat - karbonového horala z roku 1996 bylo vyrobeno jen 17 ks. |
IWL Pitty - tohle parádní "prase" vyráběli dederóni v letech 1955 - 56. České "prase" se vyrábělo od roku 1957. |
"Prase" mělo i dětskou sedačku. To by asi dneska neprošlo. |
Měli i Böhmerland - Čechii. |
Replika Daimlerova a Maybachova Reitwagenu, první motorky se spalovacím motorem z roku 1885. |
Měli i Sabina Laurina s Klementem Gottwaldem. |
Drezína. JayKaye ovšem fascinovaly sloupky se sluchátkem, které používal jako mikrofon a kterým mi dával instrukce. |
Model Cugnotova parního vozu. |
Finále v podobě návštěvy rybího bistra Nordsee. To musí bejt. |
Žádné komentáře:
Okomentovat