18. 4. 2021

První pokus o birwatching: strnad rákosní

Location: Jezero Milada, Česko

První birdwatcherskej walk na jezero Miladu u Ústí nL jsem podniknul v neděli 18.4.2021. Vodní plocha o 250 ha totiž láká různou ptačí verbež - mj. sýkořici vousatou - a přišlo mi divný, že bych vo tuhle gratis show měl přijít. Zároveň se ale ukázaly limity techniky, kterou jsem byl vybaven - malej sportovní dalekohled s výkonem divadelního kukátka na to neni úplně cajk. Přesto jsem si připsal jeden zářez na valašce - spatřil jsem poprvé strnada rákosního!

Rybník jsem tehdy vobešel celej, abych čerstvě otestoval, jak na tom jsem po prodělaném Covidu 19. Ani nevim, jestli to vůbec bylo legální, protože v těch časech panovalo povolení jen na vycházky v rámci katastru obývané obce, ovšem Milada leží minimálně na třech katastrech. Wurst, každopádně sameček strnádka je krasavec a až budu mít zase časový vokno, zkusim další pozorování.

Nemaje sám solidní snímek strnada rákosního, použil jsem s laskavým svolením fotku Ivany Novákové, za což jí ještě jednou děkuji.

Asi plovoucí hnízdiště. 

Bouda na kola a altánek.

Asi plovoucí hnízdiště.

Strnad rákosní.

Strnad rákosní (samec).

Lyska černá.

Z šachet pod Miladou se stále odčerpává voda.

Dtto. 

Porcelanit.

Cestou z Milady jsem se stavil na Telnici a 18.4.2021 bylo furt bobovatelně a lyžovatelně. Akorát už jsme to s JayKayem nevyužili. 

Text: Papouš
Foto: Ivana Nováková (první foto + náhledovka) + zbytek autor textu

Žádné komentáře:

Okomentovat