26. 12. 2017

Trojhora - milá vycházka za humny s čůriotem

V databázi tripů Ausflux alias bucket listu P1BS se furt nějak nedostává lowcostovejch lokálních okočárkovanejch položek, čti vejletů v okolí Ústí nad Labem s čůriotem na pár hodin, max. na půl dne. Proto jsem uvítal nápad kumpánů z vánoční Čimy, a to vylézt na Trojhoru (451 mnm) u Třebušína na Litoměřicku. Vlítli jsme tam na Štěpána 2017.

24. 12. 2017

Ježíšek 2017: Čima s medovou kořkou a cesta pro uši

Bývalý ústecký archivář Vladimír Kaiser je nositelem pozoruhodných historek. K jednomu ze svých objevů údajně přišel při močení v lese u hradu Kyšperk nad Krupkou. Proud z jeho útrob prý odhalil v místě dopadu historický kachel. K jeho pravidelným aktivitám patří i štědrovečerní houbaření – v prosinci pravidelně vyráží na sběr penízovek sametonohých (flammulina velutipes). Když jsem o tom na podzim 2017 vyprávěl JayKayovi, hlavní mykolog řekl jenom: "Vyrážíme."

10. 11. 2017

Mykoyoutuber Kryšot a závěr sezony hřibů

"Vobjevil jsem mykoyoutubera," hlásil při pátku 10.11.2017 hlavní mykolog JayKay. Na YT narazil na kanál Kryšotovy houby. Koukli jsme na pár ze 135 (!) videí a hlavně to poslední z téhož dne nás zaujalo. Kryšot na něm sbírá stročky, hřiby a další houby. "Na neděli 12.11.2017 hlásej sněžení. Měli bychom uzavřít sezonu hřibovitých hub a poděkovat lesu," poznamenal JayKay.

9. 11. 2017

Minerály Českého středohoří, žraut a holubí letka

Hlavní mineralog JayKay nás na začátku tohoto týdne upozornil, že zanedbáváme šutrologickou složku. "Od návštěvy Terra Mineralia v saském Freibergu uběhl skoro rok, od sběru achátů ve Votrubcově lomu na Kozákově skoro půl roku. Je čas vyrazit za poznáním - ve čtvrtek 9.11.2017 se nám přímo pod nosem, v ústeckém muzeu, otevírá výstava Minerály Českého středohoří. Vernisáž je od 16.00, budeme tam," pravil. A jak řekli, tak udělali.

23. 10. 2017

Mykoperformance s hlavním mykologem JayKayem

Hlavní mykolog JayKay dává tak banální činnosti, jakou je sběr hub, takřka transcendentální rozměr. Před časem vymyslel nový formát pro výpravu za houbami - mycomicroadventure. Na závěr letošní sezony nás překvapil akcičkou, která ve finále dostala duchovní rozměr. který nikdo nečekal. JayKay se v poslední době netají sympatiemi k muži v prostěradle a ke hraní si s pískem. Více v následujícím klipu.

17. 10. 2017

Jak jsem se po 10 letech našel v Markovi Holečkovi

V sobotu 23.6.2007 jsem absolvoval besedu s Markem Holečkem v děčínské knihovně. Co si vzpomínám, přišlo mi tenkrát podivný, že tam u toho byla kamera a malej štáb. No a včera, v pondělí 16.10.2017, jsem při sjíždění filmíku o výstupu Satisfaction! na Gasherbrum I. náhodou kápnul i na půlhodinový dokument o Marouskovi, který v roce 2007 natáčela v rámci cyklu Tous Européens francouzská televize CinéTévé.

13. 10. 2017

Ohře 2017 - karaoke, Viet hospy, hic a vodák z Haiti

Na vodočtu ve Varech pěkných 63 cm, teploty okolo 20°C, žádná kytara a komorní účast 9 hlav a 6 lodí - to jsou základní charakteristiky již +/- 19. ročníku tradiční Ranpovské podzimní Ohře, která proběhla od pátka 13.10. do neděle 15.10.2017. Výtečnej historickej bufík v KV Albertu, kterej zničila nějaká pitomá lékárna, nahradila loni průzkumná skupina vedená Plchem vietnamskou nádražkou.

4. 10. 2017

Lužická spojka C - nová Kodlova ferrata ve Vaňově aneb Jak jsme omylem okovali Bandstein

Původní zpráva ze 16.9.2017 od Karla Königa ve FB skupině Skály, věže, kameny - která následně zavdala prostor spekulacím - zněla: "Vojta Mik ...Karel Bělina, stavitel via ferrat, dokončil zbrusu novou ferratu nad Vaňovem. Rozhodl se tak proto, že zrušil svůj prvovýstup z roku 1994, který se vůbec nelezl, a trasu propnul ocelovým lanem a doufá, že takto bude výstup více navštěvován..." Nastalo zděšení.

1. 10. 2017

Mykovýstava v Ústí a 3 saské prvonálezy. Stav je 6:4.

Neděle 1.10.2017 byl zase famozní mykoday. Poránu jsme naběhli do ústeckého muzea k dr. Jiřímu Rothovi na výstavu hub, kde jsme byli i loni. Odpoledne jsem pak dostal od hlavního mykologa JayKaye a jeho zástupkyně Hlavičky prostor pro mykosamostudium v terénu dle libosti. Zvolil jsem jednu nadějně vyhlížející lokalitu v Sasku, kde jsme o prázdninách našli kováře, ryzce a lišky. Tušil jsem tam jistý potenciál - a tušení se naplnilo. Poslal jsem do deníčku hned tři prvonálezy.

30. 9. 2017

Via ferrata Kavárnička aneb kočkování s Kočkou

FB tamtamy ohlásily na poslední sobotu v září 2017 otvíračku nové ferraty Kavárnička, kterou podle nápadu Petra Cestáře Kočky natáhli na stěnu 12m pískovcového lomu v Srbské Kamenici na Děčínsku Karel Bělina a young gun Vojtěch Mikulica. Počasí bylo ideál a ideál to bylo i z toho důvodu, že jeden rodič může vzlínat a druhej zatim opečovává čerstvě chodícího mládence pod skálou.

15. 9. 2017

Mycomicroadventure: JayKay udal nový směr při sběru hub

"Dvoudenní výlet absolvovaný během 14 hodin. Klíčová součást je přespání v přírodě, ideálně s ohněm a pod širákem. Včetně cesty tam a zpět. Jednoduché dobití baterek za použití nejsilnějšího dostupného zdroje – přírody." Tak definuje nový formát procházek s přespáním - microadventures - stejnojmenná doména s přīponou .cz.

4. 9. 2017

Místo X: prvonález pečárky Bohusovy a jak na holubinky

V pondělí 4.9.2017 jsem dostal vopušťák a vyrazil na prohlídku místa X alias Magicwoodu ve Středohoří. Na tradiční plantáži hned u silnice bylo tentokrát vymeteno, za zmínku stojí snad jen parádní místo s hvězdovkami brvitými (geastrum fimbriatum). Pro úlovek jsem tentokrát musel trochu vystoupat do kopce.

22. 8. 2017

Místo X: lesní chrám dává další úrody - bedly

V úterý 22.8.2017 jsem se cestou od Trysky neudržel a musel zajet překontrolovat místo X. Už od letošního jara si tam s Hlavičkou a JayKayem žijem svůj mykopříběh, jéjeje - napřed tam byly kačenky a ucháče, pak smrže, májovky a Jidášovy uši. Superlesík nezklamal ani včera - na sklonku dne jsem tam objevil rodinku bedel vysokých (macrolepiota procera) a zatím nezjištěných pečárek.

4. 8. 2017

Ryzcobraní na Altenbergu: nůši a kosu s sebou

Kdo nepohrne lupenatými houbami, tedy těmi s "radiátorem" vespod klobouku, může se v těchto dnech vypravit do okolí Altenbergu ve východní části saského Krušnohoří. Urodily se tam ryzce smrkové (lactarius deterrimus) a je jich tam vážně na kosu. Houbař si může vybírat ty nejlepší kusy a i tak naplní košík za pár minut. S výpravou za ryzci není vhodné otálet - jsou oblíbeným terčem červů.

1. 8. 2017

Modrá laguna v Jeníkově nabízí koupel i sběr šutrů

Křemencový kamenolom Jeníkov je parádní koupací lokalita poblíž Duchcova na Teplicku. Zelenomodrá voda jak z katalogu a celkem dobrý přístup do vody dělá bohužel z místní blue lagoon hojně navštěvované místo. Lom je soukromý a koupat se tu ofiko nesmí. Mínusem je nulová infrastruktura, takže pivo si tu u stánku nekoupíte.

31. 7. 2017

Brusle v Berggiesshübelu: NE! + drážní stezky Achima Bartoschka

Hlavička směřovala 31.7.2017 k holičce do Varvažova u Telnice, a tak jsme si s JayKayem vymysleli trip tím směrem. Kdysi jsem si na InlineMap všimnul bruslotrasy v Berggiesshübelu v saském východním Krušnohoří. Pak to klasicky zapadlo, protože jsou lepší místa na bruslení. Renesanci myšlenka zažila, když jsem našel stránky Achima Bartoschka o cyklostezkách po zrušených tratích. Kromě Německa jsou tam i drážní stezky v jiných státech, třeba v Česku. Inspirativní zdroj!

30. 7. 2017

Bazény Malšovice: rodinné koupání u Děčína

Bazény Malšovice ve stejnojmenné obci jižně od Děčína představují zajímavou alternativu ledového koupaliště v Povrlech, (ne)fungujícího plaveckého areálu na ústecké Klíši nebo etnotermálů v Ústí nad Labem - Brné. Vzhledem ke dvěma brouzdalištím ideální na osvěžení s malým dítětem. Kdo by si tu chtěl zaplavat, nechť sem vůbec nevyráží, protože hlavní bazén má tak 10 x 15 m. My jsme poctili Malšovice návštěvou 30.7.2017.

23. 7. 2017

Test aplikace Na houby, penízovka širokolupenná a rodinka smrkáčů

Prvonález penízovky širokolupenné (megacollybia platyphylla) přinesla v neděli 23.7.2017 houbovýprava za hranice do Saska. Houba je to zajímavá, každopádně jedovatá - podle houbareni.cz byla dříve považována za jedlou, ale výzkumy prokázaly, že vyvolává žaludeční obtíže, nevolnost zvracení a křeče.

Při výpadu do Němec také pokračovalo testování rozpoznávací sekce android-aplikace Na houby. V neposlední řadě jsme s Hlavičkou a její ségrou Míšou kápli na pěknou rodinku hřibů smrkových (boletus edulis) - viz video na konci textu.

22. 7. 2017

Náklony a krysy na slalomovém kanálu ve Veltrusech

Zatímco lezení se dá ve dvou s 1,5ročním JayKayem jakž takž zvládnout - při kombinaci bezpečnej plac pod skálou, jištění na top rope, dostatečná zastíněnost - v případě vodních taškařic je to trochu jinak. Jeden rodič musí zůstat na břehu a věnovat se rostoucímu vodákovi na full time, druhej se může plácat ve vodě. Ale dá se taky. Potřeba vošoupat trochu kajakářskej hardware, vodstříhat visačky u hydra nakoupenýho na Vánoce 2016 a potrénovat náklony a přejezdy proud/rozhraní/vracák nás zavedly v sobotu 22.7.2017 na slalomový kanál do Veltrus.

7. 7. 2017

Český dub - pěkná koupel, když Mongol a mozol topí

Vedro nás při pátku 7.7.2017 vypudilo ze Sekalovy jurty zateplené ovčí plstí. Jet za koupáním zase do Hamru n/J se Hlavičce rodinky nechtělo, tak jsme pogůglovali nějakou louži v okolí. Volba padla na koupaliště v Českém Dubu. Voda prý čistá, vzdálenost do 10 km, tak se na to pojďme podívat.

6. 7. 2017

Vlek ve Stráži p/R aneb Intro do světa vodních lyží

Vodní vlek ve Stráži pod Ralskem jsem měl v merku už dlouho, ale loni při bruslovýpadu z Osečné právě do Stráže se tato myšlenka sama oprášila. A protože pamět je děravá, přišlo i ukotvení do tajné databáze tripů Ausflux pod rozlišovacím znakem lžv = lyže vodní. No a když jsme zkraje června pobývali u Sekala na jurtě kousek odtud, bylo jasné, že na konzumaci vodních lyží dojde - judgement day nastal ve čtvrtek 6.7.2017.

5. 7. 2017

Okolo Ralska na kole: pohodový výšlap s vozejkem

V rámci pobytu v Sekalově jurtě na začátku července 2017 jsme se rozhodli zapojit i kola. Koneckonců klacek na spojení bicyklu a čůriota se nám válel zatím bez využití doma. Trasu za nás vyřešily prima stránky vylety-zabava.cz - vybrali jsme si trasu okolo Ralska, která vedla buď po cyklostezkách, nebo po málo frekventovaných silnicích a 30 km se zdálo být akorát pro nás i pro JayKaye.

4. 7. 2017

Votrubcův lom - achát mining na Kozákově

Do Votrubcova lomu na úbočí Kozákova (744 mnm) v Českém ráji jsem se za acháty vydal již zkraje devadesátek, cca 1991. Tehdá jsem v rekreačním středisku UJEP Bukovina u hruboskalského arboreta uzmul kladívko a s několika kumpány zajel na průzkum tohoto melafyrového lomu. Našel jsem dvě pecky, tedy valouny s možným achátovým jádrem, ale žádná sláva to nebyla ani po výbrusu na sklářském brusu u spolužáka Vostatka. Ale bavilo mě to silně.

Matoušova skála - všechno je tu OK, ale chce to lézt

Matoušova skála u Křižan je ideální oblast pro baby-friendly (ve smyslu baby pod skálou má friendly prostředí a nemůže spadnout ze srázu), borhák-friendly, top rope-friendly, tvrdej matroš-friendly, ve stínu-friendly, krátkej přístup-friendly - prostě skalka typu Když-chceš-lízt-s-batoletem-tak-to-chceš. Co zbejvá, je lízt tak od 6 UIAA vejš. A toho se nám v době naší návštěvy 4.7.2017 moc nedostávalo.

26. 6. 2017

Topa na SK klettergarten Salamandra jsou na FB

Při brouzdání na pěkných stránkách Tyger jsem objevil link na topa nové lezecké oblasti Salamandra na Facebooku. Salamandru ve slovenském andezitovém pohoří Vtáčnik doslova vyhrabal z mechu místní dělník skal a pábitel Jožo Volkov. Loni 24letý lezec připravil kousek od Lehoty pod Vtáčnikom v okrese Prievidza téměř 70 cest v obtížnosti od 3- do 9- UIAA. Otevíračka byla loni v září

19. 6. 2017

Skalka v Arnultovicích: průvodce je na světě!

Konečně je venku! Správce skal na Novoborsku - Josef Beňo - vydal (mnou) dlouho očekávaného lezeckého původce na Skalku v novoborské části Arnultovice. "Je to v podstatě jednohubka. Chuťovka propíchnutá železnou konstrukcí na jejím vrcholu," píše se v úvodu miniprůvodce, který tvoří jen trocha textu a tři topa skalních stěn. Skalka se v posledních letech změnila ze zarostlého kusu šutru v parádní plezírovou oblástku - luxusní zajištění, jednoduchý přístup, jednohubka na odpoledne.

6. 5. 2017

Objev Jidášova ucha a smrže polovolného - stav je 4:2

Konečně jsem trochu stáhnul Hlavičky náskok a zaznamenal prvonález aka prváč - v sobotu 6.5.2017 jsem nad místem X objevil pěknou houštinu bezů a na nich boltcovitku ucho Jidášovo (auricularia auricula-judae). Edit 15.5.2017 Stav je 4:2 - Hlavička mi uznala prvonález smrže polovolného (mitrophora semilibera). Jinak smrže už na místě X končí, resp. sežrali je prasata.

Středák nad Pryskem - další plezírek u Nového Boru

Na Novoborsku přibývají v posledních letech kvalitně zajištěné oblasti na vyvřelinách. Samozřejmě si musím přihřát vlastní polívčičku a zmínit Kašparák (vlastivěda, názvosloví), v Novém Boru - Arnultovicích díky vrtacímu refreshi ožila místní Skalka, tradičně je to i Ortel. Pozoruhodnou činnosti zde proslula též grupa kolem starosty Prysku Jana Svitáka a oddílu Skal Prysk.

29. 4. 2017

Hlavička hlásí prvonález májovky. Stav je 4:0

Už jsem to tu nechtěl zaplevelovat houbama, ale Hlavičce se povedl další prvonález aka prváč - našla čirůvku májovku (calocybe gambosa), čímž byl splněn jarní mykoplán - viz ZDE. Tím nade mnou zvýšila skóre na 4:0 - kačenka, ucháč, smrž a májovka. A zase místo X! Kromě májovek jsme v sobotu 29.4.2017 jsme ještě našli pár smržů obecných (morchela esculenta).

22. 4. 2017

Místo X vydalo další poklad: smrže obecné. KPI a mykoplán zatím OK

Místo X, kde jsme 23.3.2017 byli poprvé na kačenkách českých (a nevědomky i na ucháčích obrovských), je jak pole někde v Indonésii, co dává sklizeň šestkrát do roka. Fakt neskutečný. Světlej lesejk 50x100 m, kam bych ještě před rokem na houby vůbec nešel, protože bych tam žádný nečekal, už vyklopil tři úrody - druhou kačenkovou i miminem smrže 8.4.2017 a v sobotu 22.4.2017 i půl koše smržů obecných.

Ferrata Poustevna C - novinka ve Středohoří od Karla Běliny

Adrenaline junkies v oboru ferrat se na Ústecku dočkali nového přírůstku - mezi Ústím nad Labem a vesnicí Mirkov (někde se uvádí i Mírkov) postavila pískovcová fréza z Povrlů Karel Bělina novou ferratu Poustevna, obtížnosti C. Vzhledem k malé výšce bývalého pískovcového lomu má klettersteig horizontální charakter a délku asi 50 m. Ferrata vznikla o Velikonocích 2017 a první popsané listy stěnové knihy svědčí o tom, že místo bude hodně oblíbené.

14. 4. 2017

Krucze skały v Karpaczi: krkonošské Arco pro rodinky

První čtyřdenní Velikonoce v historii Česka nás díky Ivaně Ryll Panýrkové zastihly na luxusní krkonošské roubence Živnobanky v Malé Úpě. To je kousek od hranice s Polskem, čili výpad k severním sousedům byl nabíledni. Na nedalekých Sokolicích jsem už byl v létě 2009 s partičkou LTM klimbérů a lezenice to byla parádní.

Norský kostel v PL, pivo Trautenberk a Sněžka od V

Velikonoční Malou Úpu na luxusní roubence Živnobanky provázela kromě lezení na Kruczich Skałach v Karpaczi také turistická a pivní složka. Hned po lezenici v pátek 14.4.2017 jsme se stavili v norském kostele Wang v Karpaczi, kam jsme ale dorazili pět minut po zavíračce, takže jsme viděli jen exteriér. Neúspěch jsme spláchli v pivovaru Trautenberk v Horní Malé Úpě. V sobotu 15.4.2017 jsme si pak posvítili na Sněžku od východu.

Zuckerhütl a Hinterer Daunkopf - dvě skialpové túry na Stubaii

Po standardní debatě o termínu skialpového zájezdu do Alp jsme nakonec na třetí pokus vyrazili na velikonoční prodloužený víkend v termínu 14.4. - 15.4.2017 do Stubaiských Alp ve složení Mars, Plch, Sup. Rozhodnutí jet či nejet jsme nechávali až na poslední chvíli, předpověď počasí byla nejistá a také sněhu před Velikonoci nebylo v nižších polohách přehršle.

8. 4. 2017

Hlavička slaví prvonález smrže. Sklizeň kačenek byla mocná, ale asi je u konce

Po 14 dnech od prvního tripu za kačenkami českými jsme v sobotu 8.4.2017 podnikli druhý výpad za touto jarní delikatesou. Na místě X se kačenky daly sbírat z auta, ale dost už jich bylo za zenitem. Bombou zájezdu se stal prvonález smrže jedlého, který se povedl Hlavičce.

25. 3. 2017

Ploučnice 2017 - převis se vylidňuje, Sup zůstává svůj

Relativně rozumnou účast 14 lidí a 9 lodí provázel 21. ročník tradiční Velikonoční Ploučnice, tradičně konané mimo Velikonoce o víkendu 25.3. - 26.3.2017. Z koupelí se povedla plně bodovaná jen mně, Saša zahučel do řeky po pás a Tryska si vykoupal nohu. Počasí bylo parádní a hudební doprovod při absenci otců-zakladatelů Ranpy a MarSe obstarávali na ukulele Tryska s Pepinem, tradiční podpřevisovou zábavu pak Sup.

24. 3. 2017

Jak jsme se báli, že jsme sežrali jedovatou houbu

Tak famozní vstup do letošní mykosezony 23.3.2017 nebyl zase až tak famozní, jak jsem popisoval. Důvod: kromě kačenek českých jsme snědli houbu, o které jsme si mysleli, že je to kačenka česká (verpa bohemica), ale nebyla to ona.

Mezi kačenkami českými jsme nasbírali a snědli i ucháče obrovské (gyromitra gigas). U těch je ale možná záměna s ucháči obecnými (gyromitra esculenta), jejichž konzumace může skončit až v márnici. To není úplně ideální stav.

23. 3. 2017

Kačenka česká: famozní vstup do mykosezony 2017

"Je čas zahájit houbařskou sezonu," sdělil nám mykolog JayKay v polovině března. Pak se zavřel na 2 hodiny do své pracovny a následně stanovil datum prvního ostrého sběru na 23.3.2017. "Pojedeme na kačenku českou, chcete-li verpa bohemica, Mé zdroje mi již ohlásily, že sezona je v plném proudu. V součinnosti s Google Maps jsem již vytipoval lesík, kde by kačenky mohly být. Nějaké otázky?"

18. 3. 2017

Squash ve Svádově: indoor za rozumný peníz

Po krachu střekovského sportoviště Slavoje Severotuk jsem si lámal hlavu, kam budeme chodit na pinčes a ricochet. Při nedávném návratu z bruslí z Velkého Března mě cestou přes Svádov praštila do oka reklama na místní squash v hospodě Koruna. Na tu mám dobré vzpomínky, protože jsem tu 10.3.2007 zapíjel otvíračku skal na Budově. V sobotu 18.3.2017 bylo dost hnusně = nastal čas otestovat svádovské kurtíky.

12. 3. 2017

Výlet za jeskyněmi Bellmann 4: In den Nikolsdorfer Wänden

Sasíci vždy dbali na vlastivědnou složku průvodců - nejinak je tomu i v Průvodci po jeskyních Labských pískovců (Höhlenführer Elbsandsteingebirge) od předního saského jeskyňáře Michaela Bellmanna. Kniha obsahuje 14 tipů na túry, které spojují jeskyně jak korále na růženci. Průvodce vyšel už v roce 2010, ale na první trip a la Bellmann došlo až v neděli 12.3.2017.

4. 3. 2017

Zuschendorf a Pillnitz 2017 aneb Uspěchaný start do sezony kamélií

Po dvou letech od předchozí návštěvy nastal 4.3.2017 čas kouknout na tradiční kaméliový dvojboj - na výstavu kamélií na zámku v Zuschendorfu v Pirně a na obří kamélii zasazenou roku 1801 v zámeckém parku v Drážďanech-Pillnitzu. Botanik JayKay se tentokrát jel slunit s Hlavičkou k ústecké babičce, tak jsme s pražskou babičkou vyrazili sami.

19. 2. 2017

Z Libochovan podél Labe na Kalvárii a přes les zpět

Tenhle roundtrip jsme podnikli 19.2.2017, kdy moc sněhu nebylo, ale potřebovali jsme na vzduch. Východiskem 6km procházky s kočárkem čůriotem jsou Libochovany na pravém břehu Labe. Tady necháte auto u místního fotbalového hřiště, podejdete dráhu a po cyklostezce se dáte proti proudu. Když jsme tu byli, tak na rulových skalách Porty Bohemiky hnízdilo hafo dravců.

13. 2. 2017

Po stopách Sekala a BarcajFührera – pivní tripy 2016

Rok 2016 se odehrával v Sekalovském duchu. Sekal je Prah provozující pivovarskou turistiku. Obvykle mívá při ruce zásobu pivních speciálů ze všech možných koutů Česka. Se znalkyní piva Hlavičkou a malým sládkem JayKayem jsme se toho chytli a návštěvy pivovarů zařadili na TripList.
Produkce minipivovarů bývá podle našich zkušeností o dost lepší než běžná produkce velkovaren europiva. Kupujeme, co je k mání nalahvované (když není čas nebo musíme řídit) nebo na čepu s výjimkou tmavých nebo ovocných piv (nemusíme). V minipivovarech většinou mají i solidní kuchyni.

28. 1. 2017

Ledo-běžko-skialpové Jizerky aneb Jak na sjezdovce s čůriotem

​O víkendu 28.1.-29.1.2017 se díky předváděčce skialpových lyží na Tanvaldském Špičáku naskytla možnost udělat rychlý výpad do Jizerek. K nedělním skialpům jsme přilepili ještě sobotní ledolezení a běžky v Liberci. Prostě zase multidisciplinární víkend a možnost zahrát si tetris, jak všechny ty sportovní potřeby a kočárky nacpat do auta.