24. 1. 2020

Skiwelt Wilder Kaiser aneb Lyžba těsně před koronou

Location: SkiWelt, Rakousko

Tohle bylo jedno ze šťastnejch rozhodnutí. V lednu 2020 mi Pepin nadhodil, že bychom si mohli udělat low-cost pánskou jízdu na lyže do Alp. Spaní v autě, na víkend, něco blízko, teda asi Rakousy hned za DE/AT hranicí. Pepin vzal svůj Peugeot 5008, kterej po sklopení zadních sedaček v kombinaci s místem v kufru nabízí docela slušný místo na přespání. Volba nakonec padla na Skiwelt Wilder Kaiser, což je pěkná lyžba ve vejškách cca 1.500 - 1.800 mnm. Chytli jsme poslední víkend v lednu 2020, což byla klika jak prase, protože krátce po tom se strhlo kovidový inferno.

Kufřík 5008 jsme ještě vytůnili matrací z Fabia Camper, nasmažili řízky a upekli buchtičky a via München do Rakous. Na parkáčích u lanovek už je spaní vesměs zakázaný, ale u Sparu v Ellmau ho zatim nezakázali, takže pěkné dvě noci před supermarketem. Why not. Lyžovačka dobrá, akorát jsem zjistil, že mi moc nejdou černý sjezdovky (tupý hrany, žádná fýza). Navíc mě v sobotu sestřelil zezadu nějakej kretén z Holandska. Nechci moc paušalizovat, ale těmhle se radši zdaleka vyhejbejte - lyžovat většinou neuměj, a tak ohrožujou svý okolí. Narazil jsem si kostrč, takže bolest jak sviňa, ale nějak se to rozhejbalo.

Trefa náramná, protože krátce poté začaly všechny ty lockdowny a uzávěry ski center.

Pepin pinká.

Pepin a šláftruňk.

Ranní výhledy na Wilder Kaiser.

Na parkáči u Sparu v Ellmau byla pohodka. Zdroj pitíčka a papáníčka kousek. Wohnwagen 5008 dobrej. 

Jako správnej paštikář stláčející budget, co to jde, aby bylo na více akciček, vozim of course žrádlo s sebou.

Aj moka konvička na ranú káuku bola.

Ready to ski.

Jdeme na to.

Bylo OK. Nejlepší na tom bylo, že jsme stihli pořádnou lyžovačku ještě před koronou.

Seilbahn.

Pepin v kabině.

Zase Kaiser. Kdysi jsem tam byl lízt s Plchama a Jogurtovou, v roce 2009 jsem pak s Pepinem, jeho ségrou a Buničinou vylez na Ellmauer Halt.

Centrální část Skiwelt Wilder Kaiser.

Bouda na vršku Hohe Salve (1.829 mnm).

Pepin v pohybové studii.

Paralidisti si chystaj vercajk.

Černá z Hohe Salve mi moc nechutnala.

K vobídku klasika, tzv. Vánoce - vyprážaný řezeň, kobzolový šalátik a škopek místního zrzka. Na voběd do knajpy musíš, aby ti neupadly nohy.

Správnej paštikář má hliníkovou bednu s řízečkama a kyselý vokurky k tomu.

Závěrečná kávička a džber.

V centrální části Skiwelt Wilder Kaiser jsou takový brdky tak akorát pro děti a starce.

Text a foto: Papouš

Žádné komentáře:

Okomentovat