4. 9. 2021

Dvě bruslotrasy, houby, superpevná věž a Skandinávie u Mácháče

Location: Máchovo jezero, Česko

Předpověď na víkend 4.9. - 5.9.2021 byla pozitivní. Původně byla idea jet do Bikeparku Polevsko, ale objevil se požadavek přistavit vůz již v 9.00 a sbalit to kolem 15.00 kvůli latéčku s kámoškou v océčku (čti kafe v obchodním centru). To jsme s JayKayem odmítli kvůli pakárně s ranním vstáváním a montáží nosiče a následným brzkým koncem v půli slunečného odpoledne. Místo toho jsme se rozhodli zapojit Fabia Camper a vyrazit na kolo/brusle k Mácháči. A bylo to to nejlepší, co jsme mohli udělat.

V sobotu 4.9.2021 jsme jeli odstaňovat nedostatky na bruslotrasu známou jako Mimoňské lesy 1 - od hájovny Trojzubec u Hradčan až k silnici Mimoň - Mnichovo Hradiště. Tu sice už JayKay jednou zdolal před pěti lety, ale to byl zapouzdřenej v chariotu. Někdy v červnu 2021 jsme pak dali pokus o zdolání trasy na kole se stabilizačními kolečky, což neklaplo. Mezitím už JayKay bike ovládnul, tak jsme jeli na reparát. Ani to ale neklaplo, protože po 2 km jsme otáčeli kvůli kakání. Pak už vůle sedlat znova kolo nebyla. Ale našli jsme klouzky a lišky.

Sekretářka musí s těmito obraty samozřejmě počítat a mít v rukávu plán B až Z. Napadlo mi, že půjdeme najít Havířskou věž, což je taková zajímavost ze superpevnýho pískovce. Mezi kokořínskejma strouhankama naprosto nevídaná věc. Takže jsme narychlo spíchli cca 4km okružík via věž a rašeliniště Swamp. JayKay protentokrát zvolil koloběžku. Cestou ke skále nacházíme dva praváky, všechno červ. Ale rostou tu i pestřece, prohlížím je, jestli na nich neporoste vzácný hřib příživný. Ještě před Havířskou věží objevujeme masivek Pinka, kterej vypadá jako dobrej rozlejzací terén pro pana ředitele. Matroš nemáme, tak příště. Samotná věž je o kus dál - vysoká max. 10 m, ale je to krasavice.

Míříme ke Swampu, párek cyklistů z Ústí nL sbírá po lese hřiby hnědé, tak se k nim přidáváme a nosíme jim naše úlovky. Swamp je boží, rašeliniště jak někde ve Skandinávii. Objevuju vlochyni bahenní a mám radost jak harant, tak s objevem seznamuju kolemjdoucí pani, která zase pro změnu dává jednoho hnědáka nám. Ntvl, taková vycházka - štěk a tolik zajímavostí najednou. Sjedu si do Doks pro nějakej ten škopek k večeři a jedeme s JayKayem zakempit na hradčanské letiště.

V neděli 5.9.2021 tu odstraňujeme další z nedostatků - inline okruh po letišti. Betonek na letišti je v pěkný kvalitě na to, že je pár desítek let starej. Takže jedu, fotim, natáčim, čumim do mobilu a najednou prásk a ležim. Jeden z betonovejch dílců byl přizvedlej o pár cm a tvořil takovej práh, vo kterej jsem zakopnul. Celkem se ale nic nestalo, jen jsem si roztřískal displej na telefonu.

Celej víkend čumíme na Bezděz, shodujeme se, že je to hrad jak prase a že bychom na něj mohli vylízt. Tak vyrážíme tam, ale dohání nás hlad a nakonec končíme až v hospodě U Bičíků v Bolce. Když už jsme tady vlítneme do škodováckýho muzea, což je na samostatnej text. Po autech ještě nemáme dost, tak se jedeme podívat Na Radouč na sysle. Hlodavci byli zalezlí, viděli jsme jen dva.

Text a foto: Papouš

Mimoňské ley 1 opět nezdolány. Slibně vyhlížející pokus překazil Pavel Bobek.

Ale našli jsme lišky.

Vypadal pěkně, ale byl sežranej.

Hřibů hnědých byla na začátku září 2021 na Mácháči kvanta.

Výhled na Havířskou věž z masivu Pinka.

JayKay na vrcholu Pinky, v pozadí Bezděz.

Vedou tu i nějaký dvoukruhovky vod lipskejch gangsterů.

Střední částJ stěny Pinky je suitable pro děti.

Pohled z boku naznačuje jistou položenost.

Havířská věž.

Cesty z jihu jsou rajbasózní.

Od Z vede na Havířskou lehkej hřebínek.

JayKay ve Swampu, rašeliništi v S cípu Mácháče.

Nějaký pavučince.

Stezka přes rašeliniště jak někde ve Skandinávii.

Vlochyně bahenní.

Masterchef diriguje noční smažení hub.

Pohoda ve Fabia Camper.

Ralsko z hradčanského letiště.

Runwaye jsou z hladkého betonu, akorát občas ňákej schůdek. Vo jeden jsem se přerazil a roztřískal si displej na mobilu.

JayKay a beton.

V jednom z hangárů bydlí malá letadla.

Masivní dveře od hangáru.

JayKay na padlé ceduli na syslí louce v MB. Hlodavce jsme tentokrát viděli dva. Když slyšeli mládence, zalezli do nory.