27. 3. 2024

Na čedičovém hřbítku v PR Kopeč roste záplava hlaváčků jarních. Je to jen kousek za Prahou

Location: Kopeč, Česko

V Bucket Listu máme i akcičky s atributem z/do Prahy, kdyby se nám s JayKayem náhodou zachtělo si cestou na/z letní(ho) sídlo(a) pražské babi Dáši si odskočit na nějakou atrakci. Ve středu 27.3.2024 jsem měl cestu po D8 a zrovna byly v optimu hlaváčky jarní, tak jsem toho využil. Při podzimně/zimním šmejdění prstem po mapě jsem objevil, že na S od Práglu je čedičový (!) hřbítek se stepní květenou a zmíněným adonisem - PR Kopeč u Odolena Vody.

Hřebínek má nějakých 300 m na délku a je orientovaný VZ směrem, a skýtá tak mocný S a J svah. Hlaváčky v počtu větším než malém – tolik najednou jsem jich neviděl – rostou hlavně na jihu, na severu jsem neviděl ani kytku. Z bylin jsem tu nově nastudoval mochnu písečnou, roste tu i nám známá divizna brunátná. Z hub pak čtyři druhy hvězdovek.

 Inu zajímavá krajinka hned u highwaye, pěkná rychlá kochačka v dostřelu metropole.

PR Kopeč zdáli.

Hlaváček jarní.

První z vršků v rezervaci.

Na jeho vrcholu je čedičovej boulder.

Huňáči. Hlaváček potřebuje pro svůj růst step. Louku jednou za rok spasou ovce, které se ale hlaváčku vyhnou, protože je jedovatej.

Na vrcholu hřbítku.

Mochna písečná.

A ještě jeden adonis.




Text a foto:
Papouš

Žádné komentáře:

Okomentovat