30. 3. 2024

Saské kamelie počtvrté: V knajpě jsem o té nádheře básnil tak dlouho, až z toho byl trip se sousedy

Location: Pirna-Zuschendorf, Německo

Kombo Kamelienschloss Pirna - Zuschendorf & 200+ let stará kamelie v zámeckém parku v Drážďanech - Pillnitzu už jsme tu jeli už 3x. Já vo tý kráse furt melu pantem, což se mi asi povedlo i v kvelbu U nebožtíka v Ústí nL - Střekově, kam vobčas zajdu na škopek. Mlel jsem tak dlouho, až jsem byl sousedy Helčou a Zdendou vyzván, ať jim tam zaplánuju trip. Z historické zkušenosti vim, že optimum pro návštěvu je na přelomu března a dubna (i když s tou klimatickou tísní si jeden nemůže bejt jistej).

Termín výpadu se ustálil na sobotu 30.3.2024. Nakonec mi bylo řečeno, že když jsem do toho Helču se Zdendou naponoukal, ať jedu taky. Je to pěkný, tak proč ne. Letos mi padlo do oka arboretum, které je mezi Zámkem Pillnitz a skleníkem s kamélií. Tolik zajímavých stromů! Do střev zámku jsem se zatím neodvážil, snad to klapne při další návštěvě, až sem třeba pojedu s JayKayem.


Před Kamelienschlossem v Pirně - Zuschendorfu. Byl jsem tu už 3x, ale nevomrzí se to. Kdybych měl nahodit 10 saských nej, kameliovej dvojboj Zuschendorf a 200+ let stará kamelie u zámku Pillnitz by byly mezi nimi.

Kamelie na pískovci.

Zuschendorfský zámek.

A už to jede. 











Jako každý rok byla výstava obohacena o výjevy, letos byly ze života Zuschendorfu.

Přistupte blíže, přistupte blíže! Každý los vyhrává.



Další komnata, v pozadí paní kameliomerchem (magnet na ledničku furt nemaj, amatéři)





Pani je tu stálicí - dáma s kamelií.




Kamelie doplňují v Zuschendorfu bonsaie, azalky a hortenzie.



Za zámkem jsou rozsáhlé skleníky s kameliemi. Myslim, že to snad i voní ta kytka.

Helenka a Zdenda, někdejší sousedi z domu, kde bydlím. Se Zdendou občas sousedim i u jednoho stolu v kvelbu U nebožtíka. Tak dlouho jsem o kameliích vyprávěl, až mě vzali s sebou na vejstavku.

Šup do skleníku.

Zdenda je povoláním i náturou technik, navíc spravuje vohodospodářství na bazénu na ústecké čtvrti Klíše, takže se intenzivně zajímal o technickou stránku skleníku s kameliemi.








Azalky.













Schloss Pillnitz.

Mobilní skleník o váze 64 t chrání před mrazem 200+ let starou kamelii.

Po těchto kolejích se pohybuje.



200+ let stará kamelie je patrně jedna z prvních kytek dovezených z Asie do Evropy.

Zdenda se směje, protože účastí na kytičkářském zájezdu natočil nějaký rodinohodiny, který bude moci směnit za pobyt U nebožtíka.

Oranžerie.

Husa velká.

Narcis.

KAMELIE na papous1.blogspot.com

Zuschendorf a Pillnitz 2017 aneb Uspěchaný start do sezony kamélií

Duo Kamélie 2015 - výstavy na zámcích Zuschendorf a Pillnitz

Tour de kamélie - kvetoucí nádhera v Sasku

Text a foto: Papouš

Žádné komentáře:

Okomentovat