4. 7. 2019

Čundr po Říši, Day 2: tropické akvárium v Zoo Hamburg

Location: Tropen-Aquarium Hagenbeck, Hamburg
Po dopoledních tancích jsme se ve čtvrtek 4.7.2019 odpo ještě stihli kouknout do tropického akvária v Tierpark Hagenbeck v Hamburku. Ke starýmu Hagenbeckovi - původně rybář a obchodník se zvířaty, pak zjistil, že rybolov nesype - mám trochu vztah. Prodal totiž Otto Pfeiferovi, nejslavnějšímu malíři vrchu Kašparák - kachny pro jeho zahradní jezírko! Umělcův příběh najdete v článku Převoz ledu a Kašparák - Otto Pfeiffer story. Už z toho titulu jsme do Hagenbecka museli.



Převoz ledu - obraz Otto Pfeiffera z roku 1918 s Kašparákem v pozadí. Tohle je pro mě werk s příběhem - navrtánim Kašpara nad Novým Borem a překladem článku vo Pfeifferovi jsem strávil přibližně stejně - cca 3 roky. Ty se směješ, ale já si to užil. Kdybych se tim neprožvejkal, nevěděl bych, že je v Hamburku nějakej Hagenbeck. Teď jsem ho poslal do deníčku. Repro: www.ottopfeiffer.info
Jenže zoo má dvě části - vlastní zoo a tropické akvárium. A my dorazili odpo, takže jsme si museli jedno vybrat. Nasliboval jsem harpunáři JayKaovi žraloky, takže akvárko. Jako bazén s Haifischema dobrej, ale jako koncept takový divný - jakože "domorodá" vesnice, ve vchodu lemuři navolno (?), pak nějaký ještěrky, mangusty, nilský krokodýli, do toho to akvárko. Nevim. Asi jsem zmlsanej BCNGondwanalandem nebo Berlínem, ale to Wow! se nedostavilo.


Ještírek vykukuje z okna.

Zoo jako vesnice.

Další ještěr.

Korovci.

Mamba zelená.

Chřestýš - vpravo v hrnci.

Sklípkan.

Korálové ryby.

Další nádrž.

Klauni.

Rejnoček.

JayKay a shark. Zpíval si u toho něco vod Rammsteinů.

Akvárko se žraloky jsou dobrá show.

Hopla.

Krokodýl nilský.

JayKay opouští Hagenbecka.

Ňáká Asie.

V podvečer 4.7.2019 jsme dorazili do Schönbergu u Baltu, kde bylo jak na Baltu. Tady si místní dodali optimismu tim, že jednu část pláže pojmenovali Brazílie, druhou Kalifornie.


Text a foto: Papouš

Žádné komentáře:

Okomentovat