6. 6. 2021

Orchid Hunting, se01ep04: rozladění z Bohyňských lad a záchranné prstnatce v Jílovém u DC

V neděli 6.6.2021 jsme byli po dvou dnech intenzivního Orchid Huntingu (se01ep02, se02ep03) s JayKayem dost rozjetý, chtěli jsme další zážitky, ale asi jsme si spíš měli dát restday. Vydali jsme se ztrestat PR Bohyňská lada, ale ta ztrestala nás. Nu, dorazili jsme k ladum, odchytli maníka v broďákách a s dlouhym sklem, evidentně zasvěcenýho Orchid Huntera, a začali z něj tahat rozumy. Byli jsme dost nalehko, šortky a sandálky. Borec se na nás opovržlivě podíval a hned si nás patrně zařadil mezi facebookový pózéry, co se přijeli vyfotit s kytičkou.

"Tady jste pozdě, kukačky už odkvetly. A s tímhle outfitem se tahat loukama plnejma klíšťat? Hmm. Zajeďte si na Bílý stráně, tam je tahle výbava v pohodě." To mě trochu znejistělo a připadal jsem si jak pičus. Zamumlal jsem, že tuším, že vstavač kukačka už odkvetl (četl jsem v orchidejářský bibli) a že Bílý stráně už jsme zkonzumovali a že se orchidejím věnujeme teprve tejden, takže kukačky jsme ani stihnout nemohli.

"OK, tak si sjeďte do Jílovýho, tam rostou prstnatce májové, které osobně moc nemusím, přímo u silnice. A jsou jich tam stovky." Prstnatce jsme sice viděli už v pátek 4.6.2021 na Babinských loukách, ale představa nějakýho jungle fightu na Bohyňských ladech nám nevoněla. Takže úprk směr PP Pod lesem do Jílového u DC.

Prstnatcová situace v Jílovém u DC. Prstnatce májové rostou v PP Pod lesem, která má šest částí. Samozřejmě jsme to vzali z blbýho konce. Část 1 jsme probrouzdali a nic, v části 2 prej snad maj taky růst (řikala místní koňařka), ale už nás nebavilo se rousat travou a zavrhli jsme i traverz do části 4, protože cestou měla bejt pastvina s divokym bejkem (bull). Nakonec jsme to vzali za správnej konec a trefili část 3, která je u silnice z Jílovýho na Sněžník a kde chlapci byli.

Akurát, že chráněný území je rozsekaný do šesti částí a my to vzali z toho špatnýho konce - viz popisek pod mapkou výše. Nakonec jsme ale trefili tu správnou lokalitu, která je u silnice z Jílovýho na Sněžník. Prstnatců tu roste fůra, ale jsou relativně schovaný ve vysoký trávě. Jenže já si na tripu v pátek 4.6.2021 vypěstoval voko, tzv. prstnatcový voko, takže jsem je poznal i z jedoucího auta. Pěstování si voka je vcelku dobrá zábava. Den poté jsem si vypěstoval tořičový voko, z jarních hub mám kačenkový voko a z letních voko na hořčáky. Teda myslim.

K závěrečnýmu summary jsme se tentokrát přesunuli na Kačák do Tisý, kde si JayKay hrál u rybníka a já se ani v klidu nenažral, páč jsem ho furt sledoval, jestli nepolyká andělíčky. Ntvl, tolik pěknejch kytek a hned u silnice. Jel jsem tu stokrát a až teď zaregistroval, co tu je za poklad.

Část 1. Prstnatec nikde, navíc ten QR kód na ceduli nefungoval. JayKay na to šel takticky - ty se chceš prodírat travou, já ne. Kompromis = vezmeš mě na koně a můžeš si hledat kytičky. Deal.

Jako orchideje gut, ale při zachování standardních životních podmínek. Takže si můžu vzít na cestu chipsy... 

Mezi částí 1 a částí 2 PP Pod lesem (čekuj statickou mapku výše) jsou koně a ten čudl v levym horním je věž Doga v Tisé.

Výhled na oblast Zlomisk na Modříně.

Jedeš po silnici a vidíš louku. Chce to, abys měl prstnatcový voko, tzn. aby čip v tvym voku zachytil ten správnej fialovej tón ve vysoký trávě.

Na úrovni této zahradní budky cestou z Jílového na Sněžník je prstnatcová louka.

Prstnatec májový.


Je jich tu víc než na Babinách I.


Závěrečnej meeting v Tisý na Kačáku. JayKay (uprostřed v zeleném) diriguje dění na pontonu.

Text a foto: Papouš

Žádné komentáře:

Okomentovat