13. 6. 2021

Skryjská jezírka: divočina na Zbirožském potoce

Location: Skryjská jezírka, Skryje, Česko

Skryjská jezírka původně v plánu Expedičky Křivoklátsko nebyla, ale říkal jsem si, že když už tu jsme, že se na ně dondem v neděli 13.6.2021 ráno podívat. Ostatně bydleli jsme v průsmyku Suchá jedle a z něj jsme se spustili na parkoviště Slap, odkud je to k jezírkům 1,5 km, na volnoběh - neutrálkem Topinka. Vymazlený intro do novýho dne. Vlastně ještě před sjezdíkem jsem si musel vopravit brejle - viz níže u fotky.

Ze Slapu se přejde louka a začíná lesík se Zbirožským potokem a docela divoký údolí, kde po kilometru a chlup turistická značka obchází skálu uprostřed údolí . Potok si v ní vymlel cestu asi 50m průrvou. Do ní se hnedka sápeme, abychom si ji prohlídli zblízka. Je to taková voblejzačka po kládách, kamenech a skalách - máme z toho velkou legrandu a zároveň se kocháme. Proplazíme se až nad největší z jezírek, což spíš než jezírko je velká tůň.

Ouběnickej neutrál rider Chobotnice mě upozornil, že se Zbirožák dá sjet na lodi, a dokonce i onou průrvou - více ZDE. Aktuálně mi teda potok přišel dost zapadanej dřívím. Když to má vodu, může to bejt slušnej sešup - viz ZDE.

Skryjský jezírka krása, viděli jsme i nějaký houby, lezení do soutěsky má solidní Spassfaktor a obsahuje dost funprvků, jak by řekla JayKayova tetička Móda. Ještě, že jsme je zařadili do prográmku Expedičky Křivoklátsko.

V sobotu večír mi z brejlí vypadnul šroubek, kterej v objímce držel sklo, a zmizel v útrobách Fabia Camper. Podle přísloví Ráno moudřejší večera jsem řešení odložil na nedělní ráno, kdy jsem v sobě objevil MacGyvera, vykuchal z káblu do nabíječky měděnej drát, tím v objímce stáhnul sklo a zapravil vše duck tape, aby mi zbytky drátu nevypíchly voko. Za mě smart job, takže nevim, nad čim baba v optice při následné opravě následně vohrnovala nos... 

Druhou noc jsme strávili průsmyku Suchá jedle (495). V neděli ráno bylo 13 stupňů, ale zase tu byl signál, takže přes hotspot měl JayKay net i na tabletu. Ze Suché jedle jsme poslali i dva neutrálky - Trilobit a Topinka. Trilobit podle naleziště trilobitů dole ve Skryjích, Topinka podle Fandy Topinky, námořníka a manžela sestřenice JayKayovy babí, kterej měl ve Skryjích nějakej summer house + rodiče.

Cestou ke Skryjským jezírkům je tohle mužíkoviště, Ochranář JayKay to chtěl jako nepůvodní věc zbourat, ale rozmluvil jsem mu to s tím, že se má věnovat něčemu pozitivnímu. 

Na Zbirožském potoce panuje překvapivá divočina - popadaný kmeny, naplavený dřevo.

Vlčí mléko červené.

Mladé choroše šupinaté byly na kládě, po které jsme přecházeli Zbirožský potok. Dají se jíst, ale nechtělo se nám tu krásu ničit.

Tyhle dva borci šli na zdolání potoka takto, pro nás bylo jakékoli smočení bot nepřípustné.

Ústí rokle do jednoho ze Skryjských jezírek. Skoro canynoning, more.

Kaskádka.

Zůstaň tam a nehejbej se!

Jezírka, no. Spíš to jsou takový větší tůně na potoce. Charakterem mi o připomnělo soutěsku na Bobřím potoce u Verneřic.

Dřevěné lávky byly pro výletníka velkým zdrojem zábavy.

Stráně Zbirožského potoka lemují mocná suťoviště.

Houpeme se.

Největší ze Zbirožských jezírek.

 

 Text a foto: Papouš

Žádné komentáře:

Okomentovat