V neděli 5.9.2021 se nás po bruslokoluňku na hradčanském letišti zmocnil s JayKayem hladík, tak jsme vyrazili hledat hospodu, kde by nám dali nažrat. Ovšem v Doksech už bylo po sezoně a zavříno, v Bělé pod Bezdězem bylo totál mrtvo, tak jsme se sklouzli až do Mladé Boleslavi, kde klapla hospoda U Bičíků. Když už jsme v Bolce byli, provedli jsme nápor na místní Škoda Muzeum. Je vidět, že maj vatu. Expozice luxusní, zajímavá je i trochu zastrčená výstavka prototypů a závodních aut, vtipná vložka s plastikami Davida Černého. Pak ještě vycházka za sysly na Radouč a nach Hause. Dobre bolo.
![]() |
| Montáž I. |
![]() |
| Montáž II. |
![]() |
| Montáž III. |
![]() |
| Jeden z Laurin & Klementů. |
![]() |
| Střeva elektrické škodovky. |
![]() |
| Elektrická Škoda Puck z roku 1941 je zmenšenou Škodou Popular pro děti. |
![]() |
| Prototyp elektroauta Škoda Octavia Green e-Line z roku 2011. Cena 10 mega, dojezd 150 km. |
![]() |
| Dětský koutek. |
![]() |
| V jedné části Škoda Muzea v MB je vystaven Český Betlém od Davida Černého. Bronzové plastiky představují scénické obrazy českých dějin a kultury s typickou Černého nadsázkou. Tady se bude vopejkat Jan Hus. |
![]() |
| Stanující dederóni na zahradě západoněmecké ambasády v Praze na podzim 1989. To byla velká taškařice a bylo jasný, že bolševik jde pomalu do hajzlu. Full story HIER. |
![]() |
| Plastika z druhé strany. DDRóni tehdy nalezli na ambasádu i přes zeď a trabanty a wartburgy, kterými přijeli, nechali na volno v ulicích Prahy. |
![]() |
| Václav Havel vítá Rolling Stones na Hradě. Full story HIER. |
![]() |
| Hanzelka a Zikmund fotí slona. Full story HIER. |
![]() |
| Enyaq a nějakej elektromoped. |
![]() |
| Enyaq. |
![]() |
| Škoda 860. |
![]() |
| Škoda Popular 995 Liduška. |
![]() |
| Škoda 860. |
![]() |
| Škoda 860 a zrcátko připevněné na rezervě. |
![]() |
| Ovce v kombajnu - Škoda Octavia Combi 1964. |
![]() |
| Škoda Fabia Super je speciál na rallye. |
![]() |
| Škoda 130 RS. |
![]() |
| Škoda 130 RS. |
![]() |
| Velkej Spassfaktor mělo tohle vodrážedlo. |
![]() |
| Otcové - zakladatelé. |
![]() |
| Na začátku stavěli L&K motorky. Bílý stroj je Laurin & Klement Slavia CCD z roku 1906. |
![]() |
| Tříkolka. |
![]() |
| Škoda 1000 MB Combi. |
![]() |
| Laurin & Klement Voiturette A z roku 1905 bylo první auto z dílny L&K. |
![]() |
| Koncept Vision iV. |
![]() |
| Koncept Vision iV. |
![]() |
| Před Škoda Muzeem v Mladé Boleslavi. |
![]() |
| Vojenská Škoda 1101 VO z roku 1948, přezdívaná "bojový tudor". |
![]() |
| Škoda 1202 aka Stejšn ve verzi sanitka. |
![]() |
| Škoda 110 R aka Erko. |
![]() |
| Škoda Felicia Fun. Vyrobilo se jí 4.200 ks. |
![]() |
| Expozice prototypů, závodních aut a specialitek je zastrčená mimo hlavní budovu, ale je taky výborná. Hned u dveří je auto sající krev Upír z Feratu. Jde o prototyp Škoda Super Sport, typ 724. |
![]() |
| Auto sálo krev plynovým pedálem z řidičova chodidla, aspoň ve filmu. |
![]() |
| Koncept Škoda Roomster. |
![]() |
| Koncept. |
![]() |
| Škoda 966 Supersport. |
![]() |
| Škoda F3 z roku 1965 měla max. rychlost 220 km/h. |
Text a foto: Papouš











































Žádné komentáře:
Okomentovat